Nog even en dan begint voor iedereen het nieuwe voetbalseizoen 2025-2026.
Bij Telstar hadden zij een mega klus te klaren om de accommodatie en organisatie Eredivisiewaardig te maken, maar bij de jeugdafdeling van Sporting Adrichem was het deze zomer niet veel rustiger en is er door diverse mensen keihard gewerkt om zoveel als mogelijk te regelen voor de 1e training en wedstrijd van de teams!
Ten opzichte van vorig seizoen zijn er 6 jeugdteams extra ingeschreven bij de KNVB, waarvan 3 elftallen. Dit heeft gevolgen voor zaken als trainingsschema, veld- en kleedkamerindeling op de zaterdag, maar ook voor het organiseren van wedstrijdkleding, ballen, materialen, doelen en overige kleding wat door de club gefaciliteerd wordt.
Een kleine opsomming wat er door enkele vrijwilligers allemaal is geregeld:
Het indelen van de teams door de trainers;
Aanmelden van teams en teamindelingen verwerken in Sportlink;
Het zoeken en vastleggen van trainers en leiders;
Het maken van ballenkasten voor nieuwe teams;
Het controleren van de ballen, het bestellen van nieuwe ballen en zorgdragen dat alle teams voldoende ballen hebben;
Het bestellen van wedstrijdkleding en vullen van de teamtassen;
Het bestellen van wedstrijdtassen en presentatiepakken;
Het bestellen van extra trainingsdoelen en de oude doelen voorzien van nieuwe netten;
Het bestellen van pionnen, hesjes en overige trainingsmaterialen;
Het indelen van de velden en kleedkamers voor de wedstrijden van fase 1;
Het maken van het keukenrooster voor fase 1;
Het voorbereiden van de bestelling voor de Grote Clubactie “boekjes”;
Bestellen van nieuwe kleding voor de scheidsrechters;
Start maken met het VOG beleid.
En waarschijnlijk is er nog veel meer gebeurd, maar dit zegt al genoeg wat er gepresteerd is door de vrijwilligers.
En er zijn waarschijnlijk zaken nog niet helemaal geregeld zoals wij willen, of er gaan toch zaken anders dan wij gehoopt hadden, maar daar moeten wij als club mee omgaan.
Zo zal niet iedereen direct tevreden zijn met de teamindeling, hebben we helaas nog niet alle trainers ingevuld van de groeperingen, op zaterdag zal je eens met een ander team (wel van Sporting) in een kleedkamer kunnen zitten en heb je minder tijd/ruimte om in te lopen voor een wedstrijd of zal je eens een wedstrijd zelf moeten fluiten omdat er geen scheidsrechter beschikbaar is.
Bij deze nog wel een oproep voor trainers en scheidsrechters!
Wil je trainen geven aan JO10, JO13-1 of JO17-2, lijkt het je leuk om een keer een wedstrijd (11-tal) te fluiten of weet je iemand, stuur dan een bericht naar jeugdzaken@sporting-adrichem.nl
Uiteraard kun je daar ook om meer informatie vragen.
Wij hebben er veel zin in en gaan er weer een mooi seizoen van maken met weer veel leuke activiteiten!
Jeugdcommissie Sporting Adrichem