• juni 27, 2026 11:23 pm

Sporting Adrichem schiet ook raak bij LINTJESREGEN……..

apr 24, 2026

Ieder jaar behaagd het onze Koning om lintjes toe te kennen aan Nederlanders die meer dan gemiddeld iets betekend hebben voor onze samenleving. Naar nu blijkt schiet niet alleen ons 1e elftal met scherp, Sporting Adrichem is meer dan goed bedeeld bij de jaarlijkse toekenning van de LINTJES!!

Van beide fusiepartners kwam die eer aan een lid van onze mooie fusieclub toe!

Het betreft Rein Hommes en Dirk Zuurbier, van beide hieronder de bloemlezing van de gemeente, waarop de toekenning werd gebaseerd.

Hommes, R.J. (Rein) , Lid in de Orde van Oranje-Nassau

De heer Hommes is al ruim 50 jaar actief voor voetbalvereniging De Kennemers, tegenwoordig Sporting Adrichem. Hij vervulde van 1975 tot 2011 verschillende bestuursfuncties, waaronder die van tweede penningmeester en inner van contributies. Daarnaast bleef hij als vrijwilliger actief bij uiteenlopende taken, zoals ledenadministratie, kantinewerkzaamheden, organisatie van activiteiten, maken van het clubblad, actief in diverse jubileumcommissies en mede organiseren van toernooien. Sinds 2013 beheert hij het archief en leverde hij een belangrijke bijdrage aan het jubileumboek van de vereniging. Voor zijn larenlange inzet ontving hij eerder de KNVB Zilveren Speld.

Zuurbier, T.A. (Dirk); Lid in de Orde van Oranje-Nassau

De heer Zuurbier zet zich al sinds 1985 in voor voetbalvereniging SV Beverwijk, tegenwoordig Sporting Adrichem. In datzelfde jaar trad hij toe tot het bestuur als wedstrijdsecretaris, een functie die hij jarenlang met grote inzet vervulde. Hij was verantwoordelijk voor het opstellen van wedstrijdprogramma’s, het regelen van scheidsrechters en het onderhouden van contact met de KNVB.

Daarnaast droeg hij bij aan tal van verenigingsactiviteiten, waaronder de organisatie van toernooien, zoals het Oranjetoernooi. Ook vervulde hij praktische en ondersteunende taken, zoals de contributie-inning en administratieve werkzaamheden. Zijn inzet was vaak achter de schermen, maar van groot belang voor het goed functioneren van de vereniging.

Na de fusie in 2024 bleef de heer Zuurbier actief binnen Sporting Adrichem. Hij ondersteunt het secretariaat bij toernooien, verricht hand- en spandiensten en is betrokken bij de financiële afhandeling na de fusie.

Voor zijn langdurige inzet en betrokkenheid is hij benoemd tot erelid van de vereniging.

Rein en Dirk

Mannen, namens Sporting Adrichem van harte gefeliciteerd met deze zeer verdiende waardering